שבט, תשס"ח

מהו האתר התנ"כי החשוב ביותר? (מטלת למידת חקר לכיתות ט')

נווה חנה

ח"ץ –כיתות ט'

 

 

 

חלק א': הגדרת המטלה.

השנה, שנת ה-60 לקום המדינה, אנו עורכים ב"נווה חנה" בחירות אודות האתר התנ"כי החשוב ביותר.

עליכן לבחור באחד האתרים מהרשימה שלהלן, ולהוכיח, באמצעות שימוש בתוכנת PUBLISHER, כי האתר שבו בחרתן הוא האתר התנ"כי החשוב ביותר.

 

כיצד תעשו זאת?

 

התוצר שלכן יתחלק לששה חלקים:

א.     שער והצגת נתוני האתר: שמו, אזור מיקומו, גובהו (אם ידוע), שטחו (אם ידוע), תמונה שלו.

ב.      הוספת שתי מפות: מפה של האזור ומפה מפורטת יותר של המקום עצמו

ג.      תיאור שני אירועים מתוך קורותיו התנ"כיות: פרשיות, מלחמות, וכו'. 

ד.      הוספת תרשים/מפה/תמונות/ציורים המשחזרים את האירועים התנ"כיים הללו.

ה.     מדוע לבקר כאן? שכנוע כי זהו האתר התנ"כי החשוב ביותר. באמצעות הנתונים שהבאתן וסיבות נוספות.

ו.       ביבליוגרפיה: הבאת 3 מקורות שבהן השתמשתן בעבודה זו.

 

יש לעצב את התוצר הסופי ולעורכו כראוי. על התוצר להיות מומחש, קריא, נעים לעין ונכון מבחינה עובדתית.

 

 

רשימת האתרים המתמודדים:

 

שכם          יריחו          מגידו          ירושלים          בית אל         שילה         גבעון

הר הכרמל         בית לחם         שומרון        בית שמש         תקוע         בית שאן

הר חרמון          לכיש         חברון        הר תבור      עין גדי

 

 

חלק ב': אסטרטגיות חיפוש מידע:

הוצגו לפניכן בספריה הספרים החשובים והעשירים ביותר במידע בתחום. כ"כ ניתן להגיע אל אתרי אינטרנט עם מידע רלוונטי דרך   מנועי חיפוש מתאימים.

 

חלק ג': איתור וגישה:

יש להגיע אל הספרים וכתבי העת בספריה, ואל האתרים ברשת האינטרנט. יש למצוא המידע הרלוונטי בתוך כל מקור שמצאת ולשמור.

 

חלק ד': שימוש במידע:

יש לאסוף את המידע הרלבנטי מהמקורות השונים ולסכמו בלשון שלכן על פי הנושאים של העבודה שלכן. לא נקבל העתקת שורות מידע מתוך המקורות !

כמו כן, יש לרשום במדויק את מקורות המידע מהן אספת את המידע על פי הכללים לרישום ביבליוגראפי הנהוגים בנווה חנה כדי שתוכלו לחזור למידע אם יהיה צורך ושתוכלי לכתוב רשימה ביבליוגרפית בעבודה שלך. יש לשמור את כתובת האינטרנט (URL) של המפות והתמונות שאספת כדי לצרפן ליד כל תמונה ומפה.

 

חלק ה': מיזוג: בניית דף-עלון  PUBLISHER:

בני דף-עלון, בו תציגי את האתר שבחרת. כך שתלמידה בת גילך תוכל ללמוד ממנה באופן ברור אודות המקום. העלון יכלול מידע כתוב, תמונות ועיצובים שונים.

עד כמה להרחיב?   רצוי להישאר בתחום הידע הכללי, כיוון שאת מוגבלת במקום, ובנושאים מסוימים ניתן למלא עשרות דפים אף בנושא אחד בלבד.

 

יש  להגיש ביבליוגרפיה ראשונית לנושא כולל מאמרים, ספרים ואתרי אינטרנט על פי כללי ציטוט הנהוגים בנווה חנה. (לפחות מקור אחד לא מהאינטרנט)     [ראו באתר: http://www.nevnet.etzion.k12.il/mekorot.rtf ]    תאריך ההגשה יימסר בע"פ.

 

חלק ו': הערכה: בדקי: האם ענית על כל דרישות המטלה ?

יש לבדוק ביצוע בדיקת איות והגיה.

יש לבדוק רשימה ביבליוגרפית לפי הכללים.

יש לבדוק כתובת אינטרנט (URL) ליד כל מפה ותמונה.

יש לשאול: "האם יכולתי לשפר את דרך ביצוע המטלה, ובמה"?

יש לשאול: "האם עבודתי יכולה להיות טובה יותר, וכיצד"?

 

בהצלחה, אריק.